Pazartesi, Ocak 14, 2013

iki kisilik bir oyun / dot

Yazan : Asli Mertan ve Bulent Erkmen
Oyuncular : Ece Dizdar / Pinar Tore / Tan Temel / Serkan Salihoglu
Oyun yeri : SalonIKSV
Sure : 35 dakika
dot

Dot ile Bulent Erkmen senelerdir birlikte bir suru projeye imza atmislardir ama sanirim Bulent Erkmen'nin yazip, sahnesini tasarladigi ve yonettigi ilk oyun bu oldu. Erkmen izleyenlerini sasirtmaya devam edecegini bir kez daha fark ettirdi.

Dortlu oyuncu kombinasyonu uzerinden, ozellikle Pinar Tore ve Serkan Salihoglu'nu izlemek isteyerek, onlarin oynadigi gunu sectim. Performanslari bence cok basariliydi. Oyun ile ilgili birseyler yazmak icin dort kombinasyonu da izlemek gerek ama
ne yazik ki hepsini izleme sansim olmadi/olmayacak. O yuzden kisaca kendi hissettiklerimi seslendirmek istedim.


Salondaki konumumuz yuzunden daha cok Pinar Tore'yi ve onun mimiklerini goren bir noktadaydim. Kelimeler, mimikler, vucut eszamanli olarak havada hareket ediyordu... Bastigi yere bir kere bile bakmadan, gozleri karsisinda veya etrafta, sanki attigi her adimi duz bir zeminde atiyormus gibi rahat rahat dolasti havada. Iki oyuncu birlikte, bir duzlemde, bir kafeste, bir havada dansedip durdular oyun boyunca. 

Oyunun kurgusundan mi yoksa ben mi boyle hissettim bilmiyorum ama  ilk baslarda suprizli gelen kelimeler, ortalarda daha az suprizli ve sonralara dogru benim tahmin etme gucume yakin olmaya basladilar. Bu duygu, garip bir yakinlasma/anlamladirma hissi verdi. Sanki bende belli bir ritm ile benzer durumlari yasamistim, yasiyordum. 

Oyun; tekli kelimeler uzerine dialog kurmanin ne kadar zor oldugunu, her kelimenin aslinda soylenme tarzina, vurgusuna gore bambaska ifadelere gelebilecegini tekrar tekrar hissettirdi. 

Salon; iceriye ilk girdigimiz anda, salonun neresinde dursaydim daha iyi izlerdim soru isareti belirdi ama oyun boyunca kafami mesgul etmesine izin vermeyerek oldugum yerin iyi oldugunu kabullenip kargasayi susturdum. 

Sure; ilk duydugunda insana 35 dakika kisa gibi geliyor ancak oyunun tek kelimelerden olusan bir duello oldugu dusunulunce gayet yeterli, hatta kimilerine fazla bile gelebilir.

Hiç yorum yok: